Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

بسته بندی در برندسازی

این روزها بسته بندی محصولات فقط نقش حفاظت و تقسیم بندی را ندارد و بیشتر به یک ارزش افزوده برای کالا تبدیل شده است، انکار نقش بسته بندی کالا در تصمیم گیری مشتری در محل خرید غیرممکن است، یک بسته بندی بد می تواند مشتری را از خرید منصرف کند،                                                                                                           

 یک بسته بندی متوسط می تواند به راحتی بازی را به رقیب ببازد و در میان چیدمان فروشگاه گم شود.                                                                                                    

 یک بسته بندی خوب می تواند تصمیم گیری را برای مشتری راحت کند. و یک بسته بندی خلاقانه و عالی می تواند مشتری را به خرید محصول ترغیب نماید.                      

 با توجه به اینکه هنوز در کشور ما فرهنگ خرید بر مبنای خرید فله و باز است هنوز راه درازی در پیش داریم تا شاهد رشد و رونق بسته بندی های محصولات باشیم ولی این روزها صادرکنندگان متوجه این شده اند که بدون توجه به این بخش توفیقی در بازار جهانی نخواهند داشت و همگان می دانیم که به خاطر همین بسته بندی بود که بازار زغفران را به اسپانیا واگذار کردیم و پسته را به دیگری....

برای مطالعه ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید:

تاثیر بسته بندی در برندسازی


انتخاب اسم یک شرکت

هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم یک شرکت اهمیت بسیاری پیدا می کند . یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند . اسم شرکت باید انتقال دهنده تجربه ، ارزش ، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد .
برخی از کارشناسان معتقدند که اسامی انتزاعی بهترین اسامی هستند، برخی دیگر اعتقاد دارند که اسامی خبری که به مشتریان می گویند که کسب و کار شما دقیقاً چیست بهترین اسامی هستند حال آنکه برخی دیگر به این باورند که اسامی ابداعی بیشتر در اذهان می مانند در حالی که برخی معتقدند که این اسامی سریعتر به فراموشی سپرده می شوند.
اما واقعیت این است که تمامی اسامی می توانند کار آمد باشند چنانچه که با یک استراترژی بازاریابی مناسب پشتیبانی شوند.

برای مطالعه ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید


اسم شرکت خود را چگونه انتخاب کنیم

هویت برند همان جوهره برند است.

هویت برند همان جوهره برند است.مهمترین و منحصرترین خصوصیات برند،در هویت برند نمایان می شود.پرفسور جان کاپفرر معتقد است ((داشتن یک هویت،یعنی بودن شما،همانطور که هستید؛ تبعیت از طرح ثابت ولی فردی خودتان)).هویت برند تعیین کننده فردیت، آرمانها و اهداف، ارزشها و علائم شناسایی برند است.از دیدگاه کاپفر،تفاوت هویت وتصویر در این است که هویت آن چیزی است که شما هستیددرحالیکه تصویر،برداشتی است که مصرف کننده طی ارتباط با شما استنباط می کند.بخشی از هویت برند در جلوه های ظاهری آن، نظیر رنگ و طرح برند،نمود پیدا می کند.گرچه تعیین هویت بصری و ظاهری برند،یک گام ضروری و اولیه به شمار می آید، ولی تمام ابعاد هویت را پوشش نمی دهد.جوهر اصلی برند آن چیزی است که قرار است در آینده تصویر شده و در ذهن مشتری نقش بندد.ظاهر آراسته و آنچه که به چشم می آید، بیان هویت یک برند است.انتخاب نماد،مستلزم تعریف روشنی از معنای برند است.برند برای آن که قدرتمند باشد، وظیفه دارد نسبت به هویت خود وفادار بماند.برای هویت برند، ابعادمختلفی در نظر گرفته شده است .این ابعاد شامل اجزای ظاهری و گرافیکی برند ، شخصیت برند،ارتباط برند با مخاطبین،فرهنگ،کیفیت و سایر عوامل است.یکی از مهمترین عوامل تشکیل دهنده تصویر، هویت برند است.تلاش برای تقلید باعث می شود تا مدیران، هویت برند خود را فراموش کرده و همرنگ جماعت شوند.با
فرصت طلبی و عامه پسندی، برند، جوهر اصلی خود را از دست می دهد و با عث می شود تا برند تبدیل به ظاهر بزک کرده ای باشد که هیچ معنایی ندارد.هویت می تواند بیانگر کیفیت برند باشد.برای مثال، kraft برای سالها، به عنوان عرضه کننده محصولات غذایی با کیفیت شناخته شده است و هویت برند آن بر پایه کیفیت و شاخص های کیفی محصول شکل گرفته است.

برای مطالعه ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید:

هویت برند

در مورد برند سازی شهری بیشتر بدانیم.

vطی دهه های اخیر مطالعات گسترده ای روی نقش شهرها به عنوان محرک نوآوری و رشد اقتصادی صورت گرفته و گرایش به پیگیری استراتژیهای برندینگ، برندینگ مجدد (کامل و جزئی )، نوسازی و تجدید حیات شهری فراوان دیده می شود.

امروزه این فعالیتها به عنوان جزء لاینفک مقوله مدیریت و توسعه شهری مد نظر بوده و نه تنها در تجهیز فیزیکی زیر ساختهای شهری بلکه در تدوین فرآیندهای روانی و ایجاد تصویر و هویتی متمایز از شهر مورد عنایت می باشند. این مفهوم با تاکید بر ارزشهای محوری، با تبدیل تصاویر و جذابیتهای شهری به هویتی برجسته و ملموس، شهر را به عنوان محصولی ماندگار در عرصه ملی و بین المللی معرفی می نماید. مفهوم برند شهری از سوی دیگر ترکیبی از نمادها و ارزشهای محلی، هویت تاریخی، فرهنگ شهری، ویژگیهای اجتماعی و قومی، آثار و بناهای تاریخی، مناسبات ملی و بین المللی، جذابیت ها و امکانات منطقه ای و حتی اشخص برند شده است. مجموعه این آمیزه ها، تصویری از شهر ارائه می نمایند که از منظر درون مرزی و برون مرزی با دیگر شهرها رقابت کرده و نهایتا باعث حداکثر سازی منافع شهروندی می گردند.
در تعاریف آکادمیک برند نمادی ست که سازمان آن را به منظور ارزش آفرینی برای محصولات خود مورد استفاده قرار می دهد. حال اگر شهر را به عنوان یک کلان سازمان مدنظر قراردهیم مدیریت برند شهری درپی ارزش آفرینی برای تمامی دارائی های مشهود و نامشهود، جذابیت ها و پتانسیل های خود می باشد. علاوه بر این، ایجاد برند شهری عاملی تقویت کننده و حمایتی برای تمامی برندهایی است که در حوزه های داخلی و خارجی دارای خاستگاهی مشترک می باشند و بار روانی مثبتی را برای مخاطبان آن تولیدمی کند،این رویکرددربعدملی تاثیری بسزابرافزایش صادرات ودرآمد ناخالص ملی خواهد داشت. به عبارتی برندینگ شهری به منزله چتری حمایتی برای تمامی برندهایی است که در شهر دارای خاستگاهی مشترک هستند.
در عصر جهانی شدن، برندینگ شهری ابزاری ارزشمند برای شهرهاست تا به گونه ای موثر فرصتهای داخلی و خارجی را اداره کرده و آنها را تبدیل به مزیتهای رقابتی نمایند. برای رسیدن به این منظور و جایگاه، مدیران شهری می توانند با استخراج و تبیین استراتژیهای برندینگ برای شهر خود تحولی همیشگی و جاودان را سبب شوند.

برای مطالعه ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید:

برندینگ شهری

منبع  برند تک

در مورد تبلیغات درون داستان چه می دانید؟

یکی از روش های شناخته شده تبلیغات، استفاده از فضاهای غیر تبلیغاتی در رسانه هاست که در حقیقت در رسته تبلیغات نامحسوس جای می گیرد. بارزترین نمونه این روش، تبلیغات درون فیلم ها، سریال ها و یا ادبیات است.ر

تبلیغاتی که کاملا زیرپوستی ناخودآگاه مخاطب را هدف گرفته و با تاثیرگذاری بسیار زیاد کالا را در ذهن او می نشاند. این روزها چشم تیزبین می خواهد تا با کمی حوصله دید که در فیلم ها و سریالها مکثی کوتاه روی کرمی است که هنرپیشه زن بر صورتش می مالد و یا ماشینی که مرد موفق داستان سوار آن است چه زیبا از جلوی دوربین رد می شود در حالیکه تاکید روی مارک و نشان آن کاملا هویداست. و در حقیقت مخاطبان فیلم ها و سریال ها به دیدن انواع لوگو ها و محصولات برندهای مصرفی و فضا های خدماتی مانند رستوران ها ، هتل ها و باشگاه ها عادت کرده اند.

 براساس نتایج تحقیقات موسسه نیلسن مدیا، 10 تا 30 درصد بودجه ساخت فیلم‌های سینمایی محصول هالیوود در فاصله‌ سال‌های 2003 تا 2006 از طریق تبلیغات درون فیلمی فراهم شده است . شاید در ابتدا این تهیه کنندگان بودند که به سراغ اصحاب کسب و کا ر می رفتند و برای تولید فیلم و سریالشان از آنها درخواست حمایت می کردند ولی این روزها این صاحبان کار هستند که ارزش این نوع تبلیغ را درک کرده و حتی با پیش بینی فروش فیلم و سریال روی آن سرمایه گذاری می کنند.

مزیت این نوع تبلیغ این است که مخاطب هنگام تماشای فیلم ناخودآگاه با هنرپیشه ها همذات پنداری کرده و یا در سطحی پایینتر در بطن ماجرای فیلم فرو می رود و هنگامی که هنرپیشه مورد علاقه و یا تاثیرگذاری از کالای خاصی استفاده می کند، هنگام مواجهه با آن کالا در فروشگاه برای انتخابش تامل نخواهد کرد.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.

تبلیغات درون داستان

منبع: برند تک

برند   برندسازی برندینگ    مشاوره برند  آموزش برند  رنگ برند نام برند  دکتر شهریار شفیعی هویت  بصری برند                                 

      تعریف برند از دید انجمن  بازاریابان آمریکا   شخصیت برند انتخاب نام شرکت و نام برند  ارزش برند   تعریف برندینگ از دید کیقیت