Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

برند پرژک

شرکت نگین بهداشت آرین با نام تجاری پرژک از سال 1381 شروع به فعالیت نموده و به صورت تخصصی به تولید شامپو پرداخته است؛ شامپوهای گیاهی پرژک با بکارگیری عصاره های گیاهی طبیعی در فرمولاسیون منحصر بفرد خود موثرترین ترکیبات را جهت تغذیه به عمق سلول­های پیاز مو اهدا می­نمایند تا شادابی و طراوت را با داشتن موهایی سالم و خوش حالت به ارمغان آورد. برند پرژک علاوه بر کسب افتخارات داخلی بسیار و مکرر از قبیل دریافت دو لوح تقدیر نوآوری و عدالت اقتصادی از قوه قضائیه، کسب دو عنوان برند منتخب و انتخاب بعنوان واحد نمونه استاندارد در سالهای 83-85-89، یکی از صادر کنندگان معتبر شامپو به خارج از ایران نیز می باشد که صادرات به کشورهایی از جمله ترکیه، آذربایجان، عراق، افغانستان و کویت در زمره­ی موفقیت های چشمگیر این مجموعه می باشد و این در حالیست که این محصولات با نام تجاری زیگاووس، جزء پرفروش ترین شامپوها گیاهی دارویی در داروخانه های کشور ترکیه می باشند و با توجه به آمار بدست آمده، به دلیل کیفیت بالا و نه صرفا برند، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. مشتریان هدف این برند بیشتر در ردهB و B+ از سنین 25 تا 50 سال هستند. قابل توجه است آنچه بیشتر موجب توسعه برند بوده است، تیم تحقیق و توسعه به روز این شرکت است که در حوزه کیفیت و توسعه بازار تاثیر بسزایی داشته است. از جمله محصولات پرژک عبارتند از : شامپو سیر، شامپو فلفل، شامپو انار، شامپو بابونه، شامپو زیتون، شامپو سبوس برنج، شامپو سدر و شامپو رزماری که پخش این محصولات در داروخانه ها و سوپرمارکت های کل کشور ایران به شکل مویرگی صورت می پذیرد.

برای ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید.

تحلیل برند پرژک

 منبع برند تک

برندسازی   برندینگ    مشاوره برند     آموزش برند       رنگ برند     نام برند   دکتر شهریار شفیعی            هویت بصری برند 
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا            شخصیت برند            انتخاب نام شرکت و نام برند    ارزش برند 
تعریف برندینگ از دید کیقیت

تحلیلی بر برند پفیش

نتخاب برند پفیش به عنوان نمونه­ ی کلاسیکی از خطای ارتباطات یکپارچه­ ی برند،بدین جهت می­باشد که این تحلیل به روشنی ثابت می­نماید، اهمیت توجه به فاز مفهوم­ سازی و یکپارچگی عناصر ارتباطات یکپارچه­ ی برند، کمتر از انتخاب صحیح متدولوژی و مراحل اجرایی آن نیست؛ چرا­ که با وجود مزیت رقابتی منحصر­به­ فرد این محصول و متدولوژی صحیح بازاریابی و برندسازی به کار گرفته شده، که نویدبخش موفقیت سریع این محصول در بازار رو به رشد اسنک بود، هنوز پس از سه سال حضور در بازار، این انتظار محقق نگردیده و جایگاه کنونی این برند با چشم­ اندازها و اهداف تعیین شده­ ی آن فاصله دارد .

ابزار، شاخص­ها و مراحل ارزیابی:
هر فرایند در نتیجه­ ی انگیزه و هدفی آغاز می­گردد و نیاز به ابزارها و متدولوژی دارد تا به هدف آغازین خود دست یابد. برای رسیدن به ارزیابی مناسب از برند پفیش که در حوصله­ ی مخاطبین این گزارش بگنجد و نتایج آن ملموس باشد، شاخص برند­ آگاهی و میزان همسویی و یکپارچگی تصویر برند در ذهن مشتری با تصویر هدف، مورد ارزیابی قرار می­گیرد. متدولوژی ارزیابی بر پایه­ ی تحلیل میزان همسویی و یکپارچگی المان­های در دسترس همچون نام، شعار، رنگ، کاراکتر، تبلیغات و پیام تبلیغاتی، محل­های حضور ترویجی و تبلیغاتی و ... که عناصر هویت بصری، کلامی و نوشتاری برند پفیش نامیده شده­اند، با اهداف، ارزشهای پایه و چشم­انداز متصور برای این برند که اسناد بالادستی نامیده شده، انجام می­گیرد.
ممیزی برند پفیش:
در مرحله ­ی اول، به بیان مفاد اسناد بالادستی که معیار سنجش و ارزیابی هستند پرداخته می­شود؛ در مرحله­ ی دوم به برشمردن فعالیت­های عملی برند پفیش، تحت قالب عناصر هویت برند می­ پردازیم و در سطح خرد، تکنیک های اجرایی و برونداد آنها را بر اساس استانداردها و نیز ارزیابی میزان همسویی تک­تک عناصر با اسناد بالادستی تحلیل می­ نماییم. مرحله­ ی سوم به تحلیل یکپارچگی عناصر هویت برند پفیش می­ پردازد که در حقیقت سطح کلان تحلیل است که میزان یکپارچگی و هم­افزایی تمام عناصر و اسناد بالادستی را با یکدیگر ارزیابی می­ نماید.

برای ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید

تحلیل برند پفیش

وفاداری مشتری...

برنامه‌های وفادارسازی مشتریان روش‌هایی در بازاریابی هستند که موجب بالارفتن شخصیت حقیقی و اعتباری مشتری می گردند و درنهایت به تکرار خرید مشتری منتهی می‌شوند. برنامه‌های وفادارسازی مشتریان سالهاست که به یکی از روش‌های ثابت وپرکابرد جهت افزایش دفعات مراجعه خریدار به محل خرید تبدیل شده و از همین رو بسیاری از مراکز فروش کالا به استفاده از آن روی آورده‌اند .
وفاداری واژه ای مثبت است . وفاداری، اصولاًًًً دو طرفه و مبتنی برهمکاری است . در بیشتر موارد وفاداری به مردم، شرکتها، ومحصولات نسبت داده می‌شود . ولی وقتی که وفاداری در رابطه با مشتری مطرح می‌شود، تعریف سنتی، معتبر نیست. تئوری وفاداری مشتری، در ادبیات فروش و بازاریابی نسبتاً جدید است .
امروزه بیشتر شرکت ها وظیفه محوراند تا رابطه محور. یعنی، کارمندان برحسب حجم تماس هایی که دارند پاداش می گیرند نه برحسب کیفیت تماسها.مردم کسب وکارپیشه آنچنان روی کارهای خود (همه چیزهایی که لازم است روزانه انجام دهند ) متمرکز می شوند که ایجاد رابطه با همان کسانی که کسب وکارشان را سرپا نگه می دارد را فراموش می کنند.

هرگاه بنگاه اقتصادی CLV  خود را بداند، ابزاری بی نهایت قدرتمند دارد که به آن در موارد ذیل کمک می کند:

برند مینو

شرکت مینو در سال 1338 توسط مرحوم حاج علی خسرو شاهی تاسیس گردید. این شرکت در حال حاضر به صورت هلدینگ و زیر نظر شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان اداره می شود که متشکل از ۱۲ شرکت حقوقی مستقل است و این در محورهای ذیل فعالیت دارند :
  تولید انواع مواد غذایی شامل انواع شکلات و ویفر، اسنک، چوب شور، آدامس، تافی، آبنبات، کیک، نوشابه، آب معدنی و آب میوه 
    توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تولید شده توسط شرکتهای گروه صنعتی مینو و حدود 60 شرکت تولیدی دیگر در سطح ایران توسط ۲۰ مرکز پخش 
  صادرات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی تولید شده توسط شرکتهای گروه صنعتی مینو
فی الواقع مینو را اکثر افراد بالای 25 سال به خوبی با محصول پفک مینو به یاد می آورند و جزء خاطرات کودکی آن ها به شمار می آید. تحلیل صورت گرفته بر روی این برند به بررسی وضعیت کنونی و چرا و چگونگی های فعالیت های بازاریابی و برندینگ این شرکت در حال حاضر می پردازد.
یکی از مباحث مهم که همه بازاریابان در زمان انجام فعالیت های خود باید آن را مورد توجه قرار دهند ، منحنی عمر محصول (PLC ) می باشد ( شکل 1) . این منحنی که نشان دهنده فروش و سود محصول می باشد متشکل از 5 دوره ایجاد محصول، معرفی، رشد، بلوغ و افولِ نوع محصول ، طبقه محصول یا برند است 

برای خواندن ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید

تحلیل برند مینو

 منبع برند تک

برندسازی   برندینگ    مشاوره برند     آموزش برند       رنگ برند     نام برند   دکتر شهریار شفیعی            هویت بصری برند 
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا            شخصیت برند            انتخاب نام شرکت و نام برند    ارزش برند 
تعریف برندینگ از دید کیقیت