رکود و زوال در مدیریت برند امروزه بسیار رایج است و یکی از بزرگترین تهدیدات آینده برندها محسوب می شود. همچنین این مسئله یکی از اشتباه ترین روش ها و مکانیزم های نگهداشت و یا کاستن از هزینه هاست، که نیازمند توجه فوری است. چرا که آسیب های جدی و وجبران ناپذیری را به پیکره بنگاه ها وارد می سازد همچنین
همگی به عدم قطعیت ها ی حاصل از زوال مدیریت برند اضافه می گردند.
مدیریت ارشد سازمان ها بایستی این مسئله را تشخیص بدهند که بسیاری از دارایی های آنها مانند برندهای موفق برخی از شرکتها، توسط مدیران برند و تیمهای برند ساخته و مدیریت شده اند.در نتیجه شرکتها بایستی پارادیمها و نگرشهای قدیمی را به وسیله اتخاذ استراتژی های درست تدافعی برای مقابله با تهدیدهای برند در هم بشکنند.
شرکتها بایستی به جایگزین های جدید از قبیل:
توجه کنند. کوچک سازی و یا از دست دادن اعضای کلیدی تیم برند می تواند به طور جدی برای شرکت ها آسیب زننده و هزینه زا شود.
منبع برند تک
برندسازی برندینگ مشاوره برند آموزش برند رنگ برند نام برند دکتر شهریار شفیعی هویت بصری برند
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا شخصیت برند انتخاب نام شرکت و نام برند ارزش برند
هنگامی که شرکتی به کاهش شدید قیمت اتخاذ تصمیم می نماید رقبا ناگزیر به واکنش دفاعی خواهند بود که در اینصورت استراتژی رقابتی برند به استراتژی قیمتی تغییر خواهد کرد . بطور مثال زمانی که Procter & Gamble استراتژی قیمتی خود مبنی بر هر روز کاهش قیمت را اعلام نمود ، رقبای آن نظیر Lever Brothers ، Kimberly Clark و دیگران یکی از راه های زیر را که اساسا" استراتژیهای دفاعی در مقابل کاهش قیمت کمرشکن میباشد را می توانستند انتخاب نمایند :
1-تمرکز شدید بر ارزش برند
2-کاهش قیمت
3-عدم اعتنا به قیمت دیگران
بهترین راه ممکن در اغلب موارد تاکید بر ارزش برند خواهد بود . متاسفانه تعداد قابل ملاحظه ای تمرکز بر ارزش برند را بی اثر می دانند و سرمایه گذاری مجدد بر روی آن را از بین رفتن سرمایه تلقی می کنند .
با عکس العمل کاهش قیمت در برابر کاهش قیمت رقبا ، به مشتریان عدم برتری ارزش کالای خود نسبت به رقبا را القاء خواهیم نمود بعنوان مثال در نیمه دهه 1980 ، Gillette بسیاری از محصولات اصلی خود را برای مقابله با ورود محصولات جدید BIC که قیمت پایین تری نسبت به Gillette داشتند کاهش قیمت داد . نتیجه این استراتژی قیمت ، متزلزل شدن جایگاه Gillette در نظر مشتریان و کاهش فروش آن شرکت شد . البته سالها طول کشید که Gillette با ارائه محصولات جدید بتواند اشتباه گذشته را جبران نماید .
منبع برند تک
برندسازی برندینگ مشاوره برند آموزش برند رنگ برند نام برند دکتر شهریار شفیعی هویت بصری برند
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا شخصیت برند انتخاب نام شرکت و نام برند ارزش برند
خیلی خوب گوگل! ببینم امروز برایم چی داری؟
ته حقیقت زندگی امروزه ما با گوگل گره خورده است و بدون آن دچار سردرگمی می شویم. برای کوچکترین کارهایمان هم به آن مراجعه می کنیم و از آن توضیح می خواهیم. گاهی که کلمات جستجو شده در سایت ها را مرور می کنم می بینم که بیشتر درد دل است تا جستجوی کاربردی....
چرا شوهرم من را ترک کرد؟
چگونه از شر همکار حسودمان خلاص شویم؟
تزیین ژله پاتختی برای عروسی دخترخاله!
پاک کن بودار خرگوشی از کجابخرم؟
آیا خواستگارم زنگ می زند؟!!!
و در حقیقت در فرهنگ عامه نشان دهنده اعتماد قشر خاصی از مردم به سطح تحصیلات اندک به این مظهر تکنولوژی که باور دارند این نرم افزار گره گشاست و برای مشکلات شخصی و خصوصیشان هم راهکاری درخور دارد.
و البته این جستجو ها به معنی کم بودن جستجوهای حرفه ای و علمی نیست ولی نشاندهنده عمق حضور گوگل در اقشار مختلف و سنین مختلف و به قول اهالی کسب و کار کلیه بخش بندی هایی بازار است.
تحقیقات نشان داده که در 60 ثانیه 694445 جستجو در گوگل صورت می گیرد که عددی ورای تصور است و چقدر از این جستجو ها می تواند ره به جایی ببرد خدا داند ولی مهم اینجاست که گوگل به عنوان یک ابزار کاربر دوست و همیشه در صحنه و از همه مهمتر گره گشا در اذهان همگان جایگاه خود را یافته است.
برای ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید
منبع برند تک
برندسازی برندینگ مشاوره برند آموزش برند رنگ برند نام برند دکتر شهریار شفیعی هویت بصری برند
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا شخصیت برند انتخاب نام شرکت و نام برند ارزش برند
با توجه به رشد روز افزون دانش و سرعت ورود برند ها به بازار یک مدیر موفق در راستای رشد سازمان خود باید به ارزش برند سازمانش بها دهد.و در این مسیر با لا بردن دانش کارمندان خود را در صدر امور قرار دهد.
شاید اینگونه به نظر رسد تنها کسانی که در زمینه برند سازی فعالیت دارند باید به آموزش برندینگ تجهیز شوند.ولی باید خاطر نشان کرد از آنجا که کوچکترین اشتباهات کارمندان می تواند باعث اشتباهات جبران ناپذیری شود و به نظم و یکپارچگی برند لطمه وارد نماید نیاز است آموزش برندسازی برای کارکنان سازمان جدی گرفته شود. تا هم علاقه و وفاداریشان به برند افزون گردد و بتوانند با تغییرات کوچک در رفتار و ظاهر خود در راستای رشد برند سازمان قدم بردارند و به عنوان سفیران برند سازی ،نام و آوازه سازمان خود را گسترش دهند.
این افراد در کلیه ابعاد زندگی خود آیینه تمام نمای برند سازمان مطبوع خود هستند و این عشق و علاقه می تواند تا نسلها در خون آنها جاری باشد.
بنابراین مدیران موفق با کمک آموزش برند سازی تخم برند را در ناخودآگاه ذهن کارمندان خود می کارند تا سال ها بعد ثمره ی پر باری دریافت نمایند.منبع برند تک
برندسازی برندینگ مشاوره برند آموزش برند رنگ برند نام برند دکتر شهریار شفیعی هویت بصری برند
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا شخصیت برند انتخاب نام شرکت و نام برند ارزش برند
اصول معماری برند به شرکتها کمک میکند که ارتباط میان محصولات مختلف خود و چگونگی تمایز بین آنها را در نظر بگیرند و از این طریق آنها را ترویج دهند. در ادامه اشکال مختلف این ارتباط را بررسی میکنیم :
این شیوه شکل متداولی از ارتباط میان محصولات مختلف یک برند است که در قالب آن یک محصول با بوها و یا طعمهای متفاوت ارائه میگردد این شیوه به مشتریان امکان میدهد تا بر اساس علاقهی خود به یک طعم یا بوی خاص، خرید خود را انجام دهند .
بر اساس منفعت کلیدی: در این شیوه برندها برای حل مشکلات مختلف مشتریان راهکارهای مختلفی ارائه میکنند. به عنوان مثال، یک شرکت تولیدکنندهی محصولات مرتبط با پوست، برای پوستهای مختلف از لحاظ چربی، خشکی، و ... گرمهای مختلفی تولید میکنند. شرکتهایی که از این روش برای معماری برند خود استفاده میکنند عمدتاً از تصویر، کلمات، و متن در تبلیغ و ترویج محصولات خود استفاده میکنند .
بر اساس کاربرد: این روش اغلب توسط شرکتهایی اعمال میگردد که در حوزههای مختلف مانند صورت، مو، دستها، پاها، و بدن محصولات مختلف تولید میکنند. برندهایی که از این شیوه برای معماری خود استفاده میکنند معمولاً نظام برند خود را بر پایهی سود یا رکن کلیدی بنا میکنند .
برای ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه فرمایید
خطر ورود برندهای نوپا به بازار
منبع برند تک
برندسازی برندینگ مشاوره برند آموزش برند رنگ برند نام برند دکتر شهریار شفیعی هویت بصری برند
تعریف برند از دید انجمن بازاریابان آمریکا شخصیت برند انتخاب نام شرکت و نام برند ارزش برند