مدیریت اثربخش برند نیازمند نگرش بلندمدت در اتخاذ تصمیمات بازاریابی است.از آنجا که پاسخ های مصرف کنندگان به فعالیت های بازاریابی به << آنچه از یک برند می دانند و به خاطر می آورند.>> بستگی دارد،فعالیت های کوتاه مدت سازمان روی آمیخته بازاریابی خود،به سبب تغییر دانش مصرف کنندگان از آن برند،به افزایش یا کاهش موفقیت فعالیت های بازاریابی شرکت در آینده ختم می شود.اتخاذ نگرش بلندمدت در زمینه ی مدیریت برند باعث می شود که مدیران بتوانند تشخیص دهند که هر تغییری را که در برنامه های بازاریابی کلان خود در پشتیبانی از برند انجام می دهند،با تاثیر گذاشتن بر دانش مصرف کنندگان،روی موفقیت برنامه های بازاریابی آینده شان نیز می تواند تاثیر گذار باشد.
برخورداری از نگرش بلندمدت همچنین به ایجاد راهبردهای پویا و آینده نگر منجر می شود و این راهبردها نیز به نوبه ی خود،در بلند مدت موجب حفظ و ارتقای ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری ها می شوند.
یکی دیگر از ملاحظات حائزاهمیت در بحث مدییت ارزش ویژه ی برند شناسایی ودر نظر گرفتن مصرف کنندگان گوناگون در تعمیم برندها و طراحی برنامه بازاریابی است.برخی از عوامل بین المللی و راهبردهای برندسازی جهانی در زمینه اتخاذ این تصمیمات بسیار مهم هستند.در بحث توسعه ی برند به کشورهای دیگر و فراتر رفتن از مرزها، مدیران نیاز دارند تا با تکیه بر دانش خاص خود از رفتارهای این بخش های متنوع از بازار، برای برند خود ارزش ویژه بیافرینند و آن را تقویت کنند.
بری خواندن مطالب بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه نمایید.
www.brandztech.com
کلمات کلیدی:برند-برندسازی-ارزش ویژه برند-مدیریت برند- تعریف برند
امروزه برندینگ
(آفرینش نام تجاری) مهمترین بخش تجارت است. این تجارت در هرزمینه ای که
باشد، در نهایت نام تجاری آن حرفه است که گویای موفقیت یا شکست آن خواهد
بود. برند یکی از دارای های نامشهود سازمان ها است که می تواند نقش بسزایی در رشد و قابلیت سود آوری آنان در بلند مدت داشته باشد.
برند
که چکیده ای از هویت، اصالت و ویژگی های خاص یک محصول است. به نظر می رسد
"مدیریت نام "عبارت مشخصی باشد که در یک یا دو دهه گذشته، کار نسبتا ساده
ای بوده است، اما در دنیای امروز، مدیریت نام، علاوه بر اینکه از نظر ارزش
سهام، سودآوری و ارزش سرمایه حایز اهمیت است، امکان دارد بسیار پیچیده
باشد. یکی از دلایل آن، ماهیت پویای بازار جهانی امروز است.
برجسته
ترین صاحب نظران عرصه برندینگ در جهان معتقدند نام های تجاری برای آنکه
همواره پر قدرت ظاهر شوند، باید در پروسه های زمانی مختلف مورد ارزیابی
قرار گیرند و استراتژی مجددی را تدوین کنند .. امروزه رشد عظیم قدرت خرید
در بیشتر کشورها با وجود انتخاب های گسترده در بین محصولات با برندهای
مختلف، سبب شده است که مشتریان، هنگام خرید روی قیمت حساسیت زیادی نداشته
باشند و بیشتر به ارتباط و جایگاه برند محصول توجه کنند. این امر موجب رشد
رضایت مندی مشتریان از محصولات موجود در بازار می شود، زیرا بیشتر شرکت های
تولید کننده محصولات سعی دارند که انگیزه های مصرف کننده را درک کنند.
مدیریت برند شامل طرح یک وعده، به اجرا در آوردن آن وعده و سپس حفظ و
پاسداشت آن وعده است. این کار مستلزم تعریف برند، کسب موقعیت برای برند و
عرضه برند است. مدیریت برند هنر خلق و زنده نگاه داشتن یک نام تجاری است.
مدیریت برند با داشتن دانش و آگاهی کامل از اصطلاحی به نام تجاری آغاز
میگردد و شامل قولی است که به مشتری داده میشود (قولی که اگر به آن عمل
نشود باعث عدم رضایت مشتری میگردد). مدیریت برند چیزی جز هنر ایجاد و حفظ
نام تجاری نیست و نام تجاری باعث میگردد تا مشتریان به یک کسب و کار متعهد
گردد.
برندسازی
فرایند معنا بخشیدن به یک نام است و در حقیقت مجموعهای از راهکارهاست که
به نام تجاری شما هویت مشخصی داده و جایگاه آن را در بازار نسبت به رقبا
مشخص و متمایز میکند. برندسازی شامل مباحث مختلفی چون جایگاه یابی و
جایگاه سازی برند، انتخاب نام موثر برای برند، ایجاد طبقه بندی جدید،
انتخاب رنگ برند و طراحی لوگو برای آن، بسط برند یا محدود نمودن دامنه
تمرکز، عمق و ارزش برند، روابط عمومی، رویدادسازی، تبلیغات و... میباشد.
برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.
کلمات کلیدی:برند-برندسازی-آموزش برند-مشاور برند-مشاوره برندسازی