-
ویژگی های ناملموس برند
سهشنبه 10 مرداد 1396 13:38
کیفیت محصول نه تنها بر عملکرد عینی و کارکرد آن وابسته است،بلکه به سایر ملاحظات ناملموسمانند سرعت، دقت و ایمنی توزیع و نصب محصول،رعایت احترام و اداب و توجه به یاری رساندن به مشتری در امر خدمات و کیفیت تعمیرات و خدمات پس از فروش ،نیز وابستگی شدیدی دارد. نگرش مشتری ها نسبت به برند به ویژگی های غیر ظاهری و انتزاعی از...
-
برنامه برند
دوشنبه 19 تیر 1396 14:26
دستیابی به ارزش افزوده برند نیازمند ایجاد برندی است که مشتری ها به اندازه ی کافی از آن آگاه باشند و بتوانند با آن ها رابطه ای عمیق،مثبت و منحصر به فرد برقرار کنند و بر پایه ی این رابطه،تداعیاتی را در ذهن خود بسازند.فرایند دانش افزایی مصرف کنندگان از برند به سه فاکتور وابسته است. 1- امنتخاب عناصر با هویت های اصلی تشکیل...
-
برند از دیدگاه آکر
شنبه 10 تیر 1396 13:24
برای اینکه بتوانیم در بحث ایجاد برند،ساختار مشخصی را تعریف کنیم شش عنصر سازنده ی برند را که می توانند در قالب یک هرم تصور شوند معرفی می کنیم.فراموش نکنیم همانگونه که ذکر شد ارزش ویژه ی برند زمانی در بالاترین سطح خود محقق می شود که برند بتواند خود را به بالاترین سطح هرم رساند.فرایند برندسازی در نمودار زیر نشان داده شده...
-
مدیریت ارزش ویژ برند
چهارشنبه 24 خرداد 1396 13:56
مدیریت اثربخش برند نیازمند نگرش بلندمدت در اتخاذ تصمیمات بازاریابی است.از آنجا که پاسخ های مصرف کنندگان به فعالیت های بازاریابی به << آنچه از یک برند می دانند و به خاطر می آورند.>> بستگی دارد،فعالیت های کوتاه مدت سازمان روی آمیخته بازاریابی خود،به سبب تغییر دانش مصرف کنندگان از آن برند،به افزایش یا کاهش...
-
[ بدون عنوان ]
یکشنبه 21 خرداد 1396 11:20
یک برند مجموعه ای از عقاید و احساسات درونی مشتریان و مصرف کنندگان است که جایگاهی ویژه در چشم و ذهنشان دارد و مبتنی بر مزایای معنوی و کارکردی دریافت شده میباشد. (دوآن نپ) یک برند مجموعه ای از ارزشهای عملکردی و احساسی که به ذینفعان یک تجربه مشخص و ویژه را وعده میدهد. این تعریف جنبه های نامشهودی را بارز می کند (ارزش¬های...
-
تعریفی از برند|برندینگ
یکشنبه 21 خرداد 1396 11:13
یک برند مجموعه ای از عقاید و احساسات درونی مشتریان و مصرف کنندگان است که جایگاهی ویژه در چشم و ذهنشان دارد و مبتنی بر مزایای معنوی و کارکردی دریافت شده میباشد. (دوآن نپ) یک برند مجموعه ای از ارزشهای عملکردی و احساسی که به ذینفعان یک تجربه مشخص و ویژه را وعده میدهد. این تعریف جنبه های نامشهودی را بارز می کند (ارزش¬های...
-
مدیریت برند به چه معناست؟
سهشنبه 9 خرداد 1396 17:18
امروزه برندینگ (آفرینش نام تجاری) مهمترین بخش تجارت است. این تجارت در هرزمینه ای که باشد، در نهایت نام تجاری آن حرفه است که گویای موفقیت یا شکست آن خواهد بود. برند یکی از دارای های نامشهود سازمان ها است که می تواند نقش بسزایی در رشد و قابلیت سود آوری آنان در بلند مدت داشته باشد. برند که چکیده ای از هویت، اصالت و ویژگی...
-
جایگاه سازی در برندسازی
سهشنبه 26 اردیبهشت 1396 14:56
مفهوم جایگاه یابی یکی از اجزای بنیادین مدیریت برند مدرن است و اهمیت آن توسط پژوهش هایی که رابطهای مثبت بین عملکرد شرکت و فعالیتهای جایگاه یابی را نشان می داد، نشان داده شده است. در واقع جایگاه بازار یک شرکت می تواند با آگاهی از ادراک مشتریان در مورد محصولات رقابتی شرکت یا برند آن بهبود یابد. اما علیرغم این توافق کلی،...
-
هویت برند چیست؟
یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 12:30
هویت برند در ساده ترین نوع آن، این گونه تعریف می شود که: هویت، از یک منبع واحد بیرون می آید و بر حسب نمادها، پیام ها، و ... به محصول منتقل می شود اگر محصول و تجربه های ارتباطی پیوسته با آن، مسیر خود را بپیمایند به دشواری می توان گفت که تمامی این مسیرها از منبع نام تجاری یکسان ناشی می شود هویت هر برند، جوهر و اصالت آن...
-
جایگاه برند به چه معناست؟
شنبه 23 اردیبهشت 1396 13:40
امروز جایگاه یابی چیزی نیست که ما بتوانیم به مشتریان تحمیل کنیم بلکه جایگاه یابی یک کار ذهنی است به عبارتی جایگاه یابی نبردی است که در ذهن مشتریان اتفاق می افتد و مشتریان بر اساس ارزش ادراک شده و کیفیت و قیمت ادراک شده و نه قیمت واقعی حاضر هستند پول بپردازند. هر شرکتی باید با یک ویژگی خودش را متمایز کند. مثلا شرکت ولو...
-
برند سازی شخصی
شنبه 23 اردیبهشت 1396 11:55
برای اینکه بتوانید خودتان را به خوبی نشان دهید، باید به برندی با ارزش تبدیل شوید. این برند ، شما هستید.در حقیقت شخصیت، رفتار و نگرش شما قرار است به یک برند تبدیل شود. نگاه دقیق تری به هنر برندسازی شخصی بیاندازید و ببینید چگونه می توانید از آن برای شروع برندسازی شخصی خودتان استفاده کنید. 1. هدف گذاری، برنامه ریزی...
-
مفهوم برندسازی شخصی
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 19:00
از دیدگاه بازاریابی، موقعیت سازی برند (جایگاه سازی برند) تصوری است که شما در ذهن مشتری در مورد برند خود خلق می کنید و برندسازی شخصی، چیزی است که می خواهید دیگران – یک رئیس، همکار، دوست، مشتریان و مخاطبان احتمالی و یا حتی شریک زندگی – در مورد شما احساس کنند.جایگاه سازی برند بیان کننده این نیست که شما دقیقاً چه کسی...
-
تفاوت برند و محصول در چیست؟
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 14:26
چگونه می توانیم میان برند و محصول تفاوت قائل شویم و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم؟ محصول هر آن چیزی است که ما به بازرا رائه می دهیم تا بتوانیم توجه مخاطب را برای خرید و استفاده جلب کرده و نیاز یا خواسته ای را براورده کنیم.به این ترتیب محصول ممکن است یک کالای فیزیکی (نظیر مواد غذایی،راکت تتیس،یا خودرو)،خدمت (نظیرخدمات...
-
برند و نام تجاری چه تفاوتی با هم دارند؟
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 11:41
در کشور ما واژههای بسیاری درحوزه بازاریابی به اشتباه استفاده میشود و دربرخی موارد شرکتها ومدیران برای استفاده ازابتداییترین واژهها بامشکل مواجهند. واژههایی مانند برند و نام تجاری با اینکه از پرکاربردترین واژههای این حوزه هستند، ولی دربرخی موارد به جای هم در زبان بازاریابی داخل کشور استفاده میشوند. در خصوص...
-
تفاوت برند و شهرت در چیست؟
سهشنبه 19 اردیبهشت 1396 13:18
برند Brand و شهرت Reputation بسیار محکم به یکدیگر متصلاند اما مترادف نیستند. زیرا که در بسیاری از شرکتها در هنگام شروع پروژه مدیریت برند یا برندینگ، با این مسئله روبرومی شویم و از مدیران میشنویم که پروژه برند را به پروژه شهرت ونام تجاری برای فهم بهتر نیرویهای انسانی سازمان خود، ترجمه مینمایند. حتی مدیری درخواست...
-
برندسازی به چه معناست؟
یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 11:24
برندسازی در واقع چیزی است که قبل از هرنوع فعالیت بازاریابی و تبلیغات باید تعریف شود. نام تجاری شما هیچگونه فشاری به مشتری برای خرید وارد نمیکند ولی باعث میشود زمانی که مشتری به محصولی مانند محصول شما نیاز دارد به سمت شما کشیده شود نه شرکت رقیبتان. برند به صراحت به شما نمیگوید که من را بخرید در واقع چیزی که برند به شما...
-
هویت به چه معناست؟
یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 11:12
«هویت» اسم عربی، و به معنای تشخُّص است. همین معنا بین متکلمین مشهوراست(لغتنامه دهخدا). فلاسفه می گویند «هویت» مشتق از «هُوَ» است. چنانکه انسانیت هم مشتق از انسان و رجولیَّت مشتق از رجُل است. «هویتِ شیء » یعنی وجود وشخصیت شیئ (ابن رشد، ص11). و نسفی می گوید: آنچه شیئیت شیئ به اوست، به اعتبارِتحقق، حقیقت نام نهاده اند...
-
شایستگی محووری به چه معناست؟
سهشنبه 29 فروردین 1396 11:27
امروزه، رقابت شدید و تغییرات فناوری، فشار روزافزونی بر سازمانها و شیوههای متنوع آنها در افزایش بهره وری پدید آورده و این درست همان چیزی است که موجب شده در محیط رقابت، شایستگی اهمیت یابد. ابزار «شایستگی محوری» یا competency core یکی از مجموعه ابزارهایی است که مطابق آخرین بررسی انجام شده به عنوان ابزاری پرکاربرد و با...
-
سکوت برند به چه معناست؟
دوشنبه 28 فروردین 1396 15:24
سکوت برند زمانی است که یک برند در حالت سکون و بدون فعالیت خاصی قرار می¬گیرد تا عکس¬العمل رقبا را بسنجد و به نقاط دیگر بازار نفوذ کند و مزیت رقابتی را از آن خود کند. به طور مثال،کوکاکولا و پپسی که در یک مدت زمان کوکاکولا حالت Silence of Brand به خود می¬گیرد تا به بازار پپسی در قسمت شیکاگو نفوذ کند و با دادن Off و...
-
هویت برند چه تاثیری بر مخاطب دارد؟+
یکشنبه 27 فروردین 1396 15:12
هویت برند و ارزش درک شده : استرای د برند را به نوعی عدسی تشبیه میکند درک ارزشهای سازمان را آسانتر و صحیحتر میکند. امروزه فرایند ایجاد ارزش به یکی از مهمتر ین عناو ین تحقیقاتی در بازاریابی تبدیل شده است. هرچند تعارف متنوعی از ارزش نظیر برایند مزیتها و هزینه ها و یا ارتباط کیفیت برند و قیمت شده، اما منظور از ارزش در...
-
پاتوق به چه معناستت؟
یکشنبه 27 فروردین 1396 09:25
واژۀ «پاتوق» واژهای است که بیشتر در زبان عامیانه استفاده می شود. در لغت نامۀ دهخدا آورده شده که کلمۀ پاتوق از زبان ترکی گرفته شده است. یعنی تقریباً از ریشۀ باداخ یا باداق گرفته شده به معنای محل تجمع. به طور کلی معنایی که برای واژۀ پاتوق در بین مردم تعریف میشود چنین است: جایی که کسی معمولاً ساعتهای بیکاری خود را در...
-
نقش گیمیفیکیشن در مدیریت
دوشنبه 21 فروردین 1396 16:16
گیم فیکیشن یعنی انجام کارها با بازی، اما کارهایی که جنبه بازی ندارند. در این روش مخاطب را با محرکهای طبیعی به جنب و جوش وا میدارند. در حال حاضر یکی از روشهایی که برای آموزش و فراگیری دنیای الکترونیک استفاده میشود، گیم فیکیشن میباشد. خوب است بدانید این روش آموزشی که بسیار فراگیر هم شده است از روشهای پربازده...
-
نکاتی در خصوص معماری برند
چهارشنبه 20 بهمن 1395 13:08
مباحث عمده و مهمی که در استراتژی و معماری برند مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از: • محصولات جدید را چگونه معرفی می کنیم؟ • آیا باید با نام توصیفی آنها را معرفی کنیم یا نام برند؟ • چه سطوحی از برند مورد توجه قرار گرفته و انتخاب می¬شود؟ • آیا باید تنها یک نام برند در شرکت وجود داشته باشد؟ • نام شرکت و نام گروه تا چه...
-
بازاریابی در مقابل برندسازی
دوشنبه 27 دی 1395 18:32
زمانی در ایالات متحده ، برندهائی نظیر Campbell’s ، Kodak ، K-Mart ، Polaroid ، Oldsmobile و Levi’s به عنوان شاخص های قدرت برند شناخته می شدند. اکنون همگی یا خیلی بیمار هستند و یا مانند Oldsmobile مرده اند؛ Levi’s طی هفت سال گذشته افولی نفس گیرو بی مهابا را تجربه کرده است. وقتی برندهائی با چنین جایگاه قدرتمند، اینگونه...
-
نشانه های مرگ یک برند
دوشنبه 29 آذر 1395 15:31
به اعتقاد بسیاری از متخصصان؛ یک برند با از دست دادن محتوا و ارزشهای خود، رو به افول میرود.در ذیل و به اختصار به مواردی اشاره می کنیم که اغلب آنها نشانههایی هستند که با دیدن یکی یا چند نمونه از آنها باید احساس خطر جدی کرد: 1. محصول یا خدمات جدید شما شکست خورده است. اگر این ادامه یک الگوی جاری است و نه فقط یک مورد،...
-
جایگاه برند
دوشنبه 15 آذر 1395 16:50
1. منحصر به فرد و خاص بودن: بسیار مهم است که بتوان در بازار جایگاهی متمایز نسبت به دیگر رقبا داشت اما متاسفانه در بازار امروز داشتن جایگاهی خاص و منحصر به فرد امری بسیار دشوار و چالش برانگیز است که این به دلیل وجود سطوح بالای رقابت در بازارهای فعلی است. 2. قابل اندازه گیری بودن: هدف در جایگاه یابی گرفتن سهم ذهن مخاطب...
-
انتخاب اسم شرکت
یکشنبه 14 آذر 1395 16:28
هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک در میان است در واقع انتخاب اسم یک شرکت اهمیت بسیاری پیدا می کند . یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند . اسم شرکت باید انتقال دهنده تجربه ، ارزش ، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد . برخی از کارشناسان...
-
انواع گوناگون برند
شنبه 6 آذر 1395 12:11
زمانی که در مورد برند Brand (نام و نشان تجاری یا مارک) صحبت به میان میآید، گویی که در مورد یکچیز واحد بحث مینماییم. درحالیکه هرگز اینگونه نیست. در حقیقت روش استفاده بامعنی مدنظر کاملاً متفاوت است . پس باید با توجه به متن و محتوای جمله Context یا Content ، باید منظور گوینده را متوجه شویم. تمام این مشکلات ناشی از...
-
هویت برند
شنبه 6 آذر 1395 10:58
مفهوم نام و نشان تجاری یا برند برند عبارتست از یک نام، اصطلاح، علامت، نماد یا ترکیبی از آنها که هدف آن معرفی کالا یا خدمتی است که یک فروشنده عرضه می کند و به این وسیله محصول او را از سایر محصولات رقیب متمایز می نماید.(Keller, 2008) به عبارت دیگر، برند نشانه هایی از هسته محصول به مشتری می دهد یا از منظر دیگر که همان...
-
معماری برند
جمعه 5 آذر 1395 12:46
معماری برند با استراتژی برند ، سیستم برند ( شامل ست اداری، لوگو و …) و برنامه بازاریابی برند متفاوت است. معماری برند سطح بالاتری از برنامهریزی برای اکوسیستم برند است تا تشخیص دهیم که چگونه برند در طول زمان شکل می گیرد. نیاز به معماری برند بیشتر زمانی حس میشود که برنامهای برای ساخت چند برند وجود داشته باشد،...