Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

مراحل ثبت یک برند

دکتر شهریار شفیعی در یک برنامه رادیویی به چگونگی ثبت یک برند پرداختند،و بیان نمودند که ثبت برند امروزه اینترنتی صورت می گیرد و صاحب برند خود می تواند اقدام به این عمل نماید.و نیاز به بستن قراردادهای کلان با شرکت های ثبت برند نمی باشد. 

درواقع بعد از اینکه نام یک برند را بر اساس هویتش انتخاب نمودیم می توانیم به راحتی از سامانه ثبت علائم تجاری برندمان را ثبت نماییم.

برای استفاده از این فایل صوتی روی لینک زیر کلیک نمایید.

چگونگی ثبت یک برند با بیان دکتر شهریار شفیعی

مصاحبه دکتر شهریار شفیعی و مهندس شعبانعلی

دکتر شهریار شفیعی در مصاحبه با مهندس شعبانعلی در مورد سیر تحصیلی خود و اینکه چگونه حوزه مهندسی و مدیریت را  تلفیق نمودند صحبت کردند.

وبه اینکه برندسازی فط برندآگاهی نیست و برندآگاهی یکی از پایه های برندینگ است.وبرندهای ایرانی در زمینه تمایز  و احترام  بسیار ضعیف هستند پرداختند.

و مهندس شعبانعلی با این سوال که شروع برندینگ از کجاست بحث را ادامه دادند.

برای دسترسی به فایل  صوتی این مصاحبه روی لینک زیر کلیک نمایید.

مصاحبه با دکتر شهریار شفیعی

دکتر شهریار شفیعی-مشاور برند

سوابق تحصیلی

  • PhD در بازاریابی و برندسازی – دانشگاه رن (RENNES)‌ فرانسه
  • کارشناسی ارشد در پژوهش در علوم مدیریتی (DEA) از بوردوی فرانسه
  • کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی (MBA) با گرایش بازاریابی از سازمان مدیریت صنعتی
  • کارشناس ارشد فلسفه از دانشگاه مطالعات فرهنگی و علوم انسانی (انجمن حکمت و فلسفه)
  • کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه تربیت مدرس
  • کارشناس مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت ایران 

سمت های حال حاضر ( تخصصی / علمی) 

  • عضو شورای راهبردی سبک زندگی مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
  • ریاست اتاق فکر و دبیرخانه کمیسیون تبلیغات وزارت صنعت،معدن،تجارت
  • عضو کمیسیون ارزش گذاری برند سازمان استاندارد
  • عضو کمیته علمی تخصصی تبلیغات دانشگاه جامع علمی و کاربردی
  • ریاست هیئت علمی آکادمی برند ایران
  • عضو هیئت علمی سامانه ملی تدارکات صنعتی ساختمان کشور
  • عضو هیئت تحریریه مجله اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران
  • عضو شورای عالی سردبیری نشریه مدیریت بازاریابی و تبلیغات
  • مدیر علمی مجموعه نشست های تخصصی سینما برند
  • مدیر علمی پایگاه آموزش مجازی "برند آموز" IranBrandAcademy.com
  • مدیر گروه فناوری برندسازی (BrandTech)
  • رئیس هیات مدیره دانش ­آموختگان سازمان مدیریت صنعتی

شناخت از صنعت و تکنولوژی- طی سوابق تحصیلی در زمینه مهندسی–ترکیب مناسبی بین مباحث صنعت و بازار به وجود آمده است. بدین معنا که تسلط بر نحوه­ی تحلیل بازار از یک سو و آشنایی با تفکر مهندسی از سوی دیگر باعث گردیده است که ارتباط بین این دو به نحو مطلوب برقرار گردد. این مهم به خصوص در طرح­هایی که مشتمل بر معرفی محصول جدید به بازار بوده، یعنی آن­چه که مربوط به حوزه R&D، تحقیقات بازار، طراحی مفهومی محصول و در نهایت تدوین استراتژی­های ورود به بازار برای محصول جدید و تجاری­سازی آن می­باشد، بسیار موثر بوده است. در واقع این رویکرد (صنعت- بازار­محور)، به خصوص در محصولاتی که محتوای تکنولوژیک (Technology Intensive) آنها بالا بوده، رکن بی­بدیل موفقیت طرح­ها بوده است. در ادامه پاره­ای از پروژه­های مشاوره­ای/ تحقیقاتی صورت پذیرفته، آورده شده است: 

1. مشاور ارشد بازاریابی سازمان بنادر و دریانوردی PMO
2.مشاور ارشد بازاریابی مرکز تحقیقات مخابرات
3.  مشاور مدیر عامل در امور استراتژیک و بازاریابی شرکت بیمه سایان (گروه سرمایه‌گذاری سایپا)
4.تدوین راهبردهای برندسازی و استراتژی­های ورود به بازار بانک گردشگری
5. طراحی کمپین پذیره­نویسی بانک گردشگری
6. مشاور ارشد برندسازی، بازاریابی و طراحی کمپین تبلیغاتی مجتمع تجاری ارگ به عنوان بزرگترین مجتمع تجاری شمال شهر تهران به همراه ترجمان هویت برند مجتمع در عناصر معماری
7. مشاور ارشد برندسازی گروه صنعتی البرزگاز
8.  مدیر علمی طرح کلان ارزیابی برندهای ایرانی در برگیرنده 24 صنعت و 56 زیر صنعت شامل ارزیابی 430 برند ایرانی به زیر نظر سازمان توسعه تجارت ایران  در سال 1388
9. مشاور برندسازی و برنامه­های استراتژیک گروه داتیک (Innovate)
10. مشاور ارشد بازاریابی بانک صادرات ایران
11.مشاور بازاریابی شرکت البرزگاز در طرح ارائه روغن موتور ویژه خودروهای گازسوز (از طراحی محصول تا جایگاه­ سازی برند در بازار)
12.  تدوین استراتژی ورود به بازار و برندسازی رسانه دروازه­ای (آپادانا) شرکت آونگ پویا 

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

رزومه