-
هویت کلامی برند
شنبه 29 آبان 1395 16:06
برندهایی که به دنبال توسعهی خود هستند هویت کلامی به اندازهی هویت بصری مهم است. برای نوشتن زبان برند باید مکانیسم و ساختار برند به خوبی درک شود. لحن دستورالعمل، شیوه و سبک آن باید همه چیز را به خوبی پوشش دهد. زبان برند در حقیقت کلمات، عبارات و اصطلاحاتی هستند که یک شرکت برای توضیح و توصیف خود یا محصولاتش از آنها...
-
مدیریت برداشت به چه معناست؟
پنجشنبه 27 آبان 1395 16:07
بسیاری از ما علاقمند هستیم که اطرافیانمان برداشت مطلوبی از برند شخصیمان داشته باشند. این مهم به ویژه در تعاملات و مناسبات سازمانی از جلوه بیشتری برخوردار است. به عبارتی تصور و قضاوت سایرین برای ما انسانها از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش بسیاری از ما در جهت ایجاد تصویری مطلوب از خود در ذهن دیگران است . هنر مدیریت...
-
رنگ پردازی در برندسازی
پنجشنبه 27 آبان 1395 15:05
بر خلاف آنچه برخی فکر می کنند، طراحی یک برند کار بسیار زمان بر و مشکلی است. نه تنها شما مجبورید تعداد زیادی متغیر را در نظر داشته باشید، بلکه باید بدانید چگونه تغییرات را به خوبی و به نسبت های مناسب در جاهایی که نیاز است اعمال نمایید. یکی از آیتم های طراحی یک برند ،رنگ است. شما می توانید یک لوگوی تک رنگ، یک لوگوی دو...
-
افزایش قدرت برند
دوشنبه 24 آبان 1395 16:36
۱ – بازاریابی محتوا بصورت موثر بازاریابی محتوا یکی از روش هایی است که بواسطه آن، اطلاعات مفید و سودمند بدون واسطه در اختیار مشتریان بالقوه قرار خواهد گرفت. در این روش و با گذشت زمان، در صورتیکه اطلاعات بتواند نیاز مشتری را رفع نموده و اعتماد آنها را به سوی خود جلب نماید؛ در این صورت کسب و کار شما قادر خواهد بود که به...
-
چگونه به ذهن مشتریان نفوذ پیدا کنیم؟
دوشنبه 24 آبان 1395 15:52
همواره مشتریان نسبت به انتخاب برخی کالاها اصرار دارند، حتی اگر انتخاب آنها به نظر ما نادرست باشد. اما چرا بعضی از محصولات در حالی که از قیمت بالاتر و سطح کیفیت معمولی برخوردار هستند، می توانند رقبای خود را کنار بزنند؟بعضی شرکت ها یا برندها دارای سرمایه بزرگ به نام پیروان وفادار هستند. این در حالیست که بعضی دیگر...
-
چه اصولی را باید در برندسازی در نظر بگیریم.
دوشنبه 24 آبان 1395 12:00
درباره برند و ساز و کار ایجاد ، حفظ و گسترش آن بحث های زیادی مطرح شده و میشود. نظرات مختلف اکثرا نکات مشترکی دارند ولی همیشه تفاوتهایی وجود دارد و این تمایز هاست که باعث برتری می شود. به اصول کلی مسئله ، تقریبا همه اشراف دارند ولی موفقیت در هر کاری با رعایت جزئیات حاصل می شود جزئیاتی که گاهی واقعا ناچیز ، کم ارزش ،...
-
تثبیت جایگاه برند
یکشنبه 23 آبان 1395 11:20
1. منحصر به فرد و خاص بودن: بسیار مهم است که بتوان در بازار جایگاهی متمایز نسبت به دیگر رقبا داشت اما متاسفانه در بازار امروز داشتن جایگاهی خاص و منحصر به فرد امری بسیار دشوار و چالش برانگیز است که این به دلیل وجود سطوح بالای رقابت در بازارهای فعلی است. 2. قابل اندازه گیری بودن: هدف در جایگاه یابی گرفتن سهم ذهن مخاطب...
-
ارزش ویژه برند به چه معناست؟
شنبه 22 آبان 1395 16:46
اندیشمندان از معنای ارزش ویژه برند برداشت های گوناگونی داشته اند . برخی آن را ارزش افزوده نام به محصول، وفاداری به برند، شناخت برند، آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده، مطلوبیت افزوده شده، تغییرات رفتاری ناشی از شناخت برند و... تعریف کرده اند. برخی از اندیشمندان، کاربرد واژه ارزش ویژه برند را به مفهوم ارزیابی مفاهیم ذهنی...
-
توسعه آگاهی از عمق مفهوم برند
شنبه 22 آبان 1395 16:10
نقطه آغازین برای تمامی برندها توسعه آگاهی برند است. آگاهی لازمه تمامی بازارهاست، ابتدا به این خاطر که ذهنیت ریسک خرید را کاهش می دهد و دوم اینکه در بسیاری از بازارهای با درگیری-پایین می تواند خرید را در پی داشته باشد. همچنین لازم است که مصرف کنندگان دریافت هایی را در خصوص کیفیت عملکرد برند توسعه دهند و این دریافت ها...
-
فرهنگ برند به چه معناست؟
شنبه 22 آبان 1395 13:38
فرهنگ برند ، هسته ی اصلی یک برند را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر،یک ماهیت دقیق و بهتر از فرهنگ شرکت که ارزش اساسی یک برند را نشان می دهد. برند از فرهنگ خود مستثنی نیست، فرهنگی که در برند ریشه دوانده است باعث می شود که برند برای مدت زمان طولانی معروف و مرسوم باشد. بنابراین فرهنگ برند در ایجاد، تقویت و گسترش برند بسیار...
-
حواس پنجگانه چه تاثیری در برندسازی دارند؟
پنجشنبه 20 آبان 1395 14:13
تقریبا تمام درک و فهم ما از دنیا، از طریق حواس ما صورت می گیرد.حواس ما، وسیله پیوند ما به حافطه هستند و می توانند به عواطف ما پیوند بخورند. یک روز روشن بهاری، بوی خاصی دارد، بدین رو تولید کنندگان مختلف سعی می کنند که از این حس تجدید زندگی، بهره برداری کنند.استفاده از حواس پنج گانه به منظور برقراری ارتباط عاطفی مردم با...
-
چرا حواس پنجگانه در برندسازی مهم است؟
چهارشنبه 19 آبان 1395 12:19
برند و برندسازی از جمله علوم بین رشتهای هستند که دانشمندان مختلف، هر یک با توجه به زمینهی علمی خود، زیرمجموعهای از این دانش را مورد توجه قرار دادهاند. در دنیای امروز بازاریابی و تبلیغات، برندسازی بیش از هر زمانی در گذشته مورد توجه قرار گرفتهاست. اگر بتوانیم از یک نام تجاری یک برند خلق کنیم، سود و فروش ما در آینده...
-
هویت برند چه تفاوتی با تصویر برند دارد؟
یکشنبه 16 آبان 1395 19:10
١- هویت برند از منبع اصلی و ریشه شرکت توسعه پیدا می کند اما تصویر برند توسط ادراک بصری مصرف کننده شکل می گیرد ٢-مفهوم پیغام برند در هویت برند به معنای اجزای به هم وابسطه و ممزوج شده می باشد اما پیغام برند در تصویر برند به معنای رمزگشایی شدن اون پیغام از نگاه مصرف کننده است ٣-در واقع مفهوم کلی هویت برند پاسخ این سوال...
-
تبلیغات به چه معناست؟
پنجشنبه 13 آبان 1395 13:59
از جمله شاخصهای جهان امروز افزایش و گسترش سریع تبلیغات در جنبههای متنوع و متعدد است. روزنامهها و مجلات نشریههای رنگین رادیو تلویزیون جزوهها کتابها و ... همگی خواه ناخواه جنبه تبلیغاتی دارند. در این مورد سرمایه گذاری بیشتر میشود. در چنین موقعیتی طبعاً شخص بر خلاف تصورش چندان آزادی انتخاب ندارد و پیوسته در بمباران...
-
هویت بصری
چهارشنبه 12 آبان 1395 16:58
هویت بصری شاید بعد از نام سازمان مهمترین تقطه تماس یک برند با مخاطب باشد، وسیله ای موثر برای نفوذ در ذهن مخاطب .... و بالطبع به خاطر این خاصیت از بدو تشکیل سازمان، همه در تکاپویند تا در کنار سایر مسایل حقوقی و مالی و استراتژیک این بخش را نیز به سامانی برساننند، اما دریغ و درد که در گیر ودار تولید و برنامه ریزی...
-
منظور از میم چیست؟
سهشنبه 11 آبان 1395 18:46
میم یک واحد بنیادی از نظرات، نمادها و یا کنشهای فرهنگی است که از طریق بیان، رفتار، رسوم و سایر پدیدههای قابل تقلید توان انتقال از یک ذهن به اذهان دیگران را داراست. این کلمه ریشه در لغت یونانی μιμητισμός به معنای "چیزی که تقلید شده" دارد. پیروان این نظریه میم را از آنرو که توان همانندسازی و پاسخ به فشارهای...
-
عدم موفقیت برندهای ایرانی
دوشنبه 10 آبان 1395 17:52
توسعه آگاهی از عمق مفهوم برند نقطه آغازین برای تمامی برندها توسعه آگاهی برند است. آگاهی لازمه تمامی بازارهاست، ابتدا به این خاطر که ذهنیت ریسک خرید را کاهش می دهد و دوم اینکه در بسیاری از بازارهای با درگیری-پایین می تواند خرید را در پی داشته باشد. همچنین لازم است که مصرف کنندگان دریافت هایی را در خصوص کیفیت عملکرد...
-
سرگذشت برند به چه معناست؟
یکشنبه 9 آبان 1395 12:07
جستارگشایی: آنچنان که در تاریخ علم بازاریابی مضبوط است،دانش بازاریابی ، در دهه نخست سده بیستم میلادی،به عنوان یک دیسیپلین علمی از دامان علم اقتصاد،بروز و ظهور یافت.(Ref) البته بی گمان هر نوزادی در سیر رشد خود تحولات بسیار می کند و دانش بازاریابی مستثنی از این امر نبود. وبستر Ref در مقاله ماندگار خود به نام "نقش...
-
جایگاه سازی در برندسازی به چه معناست؟
شنبه 8 آبان 1395 15:19
پشتیبان هر برند اثربخش، استراتژی جایگاه آن است که برنامه ریزی ، بازاریابی و فروش را به حرکت وا می دارد در بازاری که به طور مستمر در حال تغییر است و مصرف کنندگان با محصولات یا پیام های گوناگون اشباع شده اند، جایگاه یابی تکامل می یابد تا فرصت های مناسب خلق نماید. جایگاه یابی از تغییرات جمعیت شناختی ، فناوری، چرخه های...
-
جایگاه سازی در برندسازی به چه معناست؟
شنبه 8 آبان 1395 15:18
پشتیبان هر برند اثربخش، استراتژی جایگاه آن است که برنامه ریزی ، بازاریابی و فروش را به حرکت وا می دارد در بازاری که به طور مستمر در حال تغییر است و مصرف کنندگان با محصولات یا پیام های گوناگون اشباع شده اند، جایگاه یابی تکامل می یابد تا فرصت های مناسب خلق نماید. جایگاه یابی از تغییرات جمعیت شناختی ، فناوری، چرخه های...
-
جایگاه سازی در برندسازی به چه معناست؟
شنبه 8 آبان 1395 15:07
پشتیبان هر برند اثربخش، استراتژی جایگاه آن است که برنامه ریزی ، بازاریابی و فروش را به حرکت وا می دارد در بازاری که به طور مستمر در حال تغییر است و مصرف کنندگان با محصولات یا پیام های گوناگون اشباع شده اند، جایگاه یابی تکامل می یابد تا فرصت های مناسب خلق نماید. جایگاه یابی از تغییرات جمعیت شناختی ، فناوری، چرخه های...
-
هویت برند به چه معناست؟
پنجشنبه 6 آبان 1395 12:40
در زندگی روزمره بیشترین تداخلات و چالش ها از تناقض بین نوع گفتار و قصد و نیت از آنهاست . شما فکر می کنید که جمله ای را با هدفی که در ذهن دارید بیان میکنید و همانطور که بهش فکر کردید توقع می رود شنونده نیز درک و فهمش را داشته باشد ولی ممکن است اینطور نشود و طور دیگری برداشت شود . این چالش فقط بین انسانها و روابطشون...
-
برندسازی شخصی به چه معناست؟
چهارشنبه 5 آبان 1395 15:58
برندسازی شخصی به خودی خود، یک محصول و دستاورد نیست. بلکه لباسی است که بر تن محصول و دستاوردهای قبلی ما پوشانده میشود. شاید فردی که یک کسب و کار موفق دارد، بخواهد به برند شخصی خود فکر کند. شاید یک بازیگر یا کارگردان معروف سینما، در این اندیشه باشد که مردم او را چگونه میبینند یا او دوست دارد مردم او را چگونه ببینند....
-
فرمولی برای تبلیغات
چهارشنبه 5 آبان 1395 12:16
باید از نیاز یا تقاضای واقعی که باید برآورده سازید اطلاع داشته باشید. آیا محصول را میتوان به منظور کسب سود بیشتر یا بهصورت رقابتی قیمتگذاری کرد؟ آیا این محصول واجد ارزش خاصی در مقایسه با محصولات مشابه است؟ آیا کیفیت خوبی دارد؟ تمام تلاش خود را به منظور انجام ارزیابی واقعی و عینی محصول از دیدگاه و نقطهنظر مشتریان...
-
وبینار
دوشنبه 3 آبان 1395 17:12
منظور از وبینار چیست؟ یک سمینار آنلاین می باشد که دانشجویان از طریق شبکه اینترنت کامپیوتر خود با استاد ارتباط برقرار نموده و در جریان سخنرانی قرار می گیرند. در واقع شرکت کنندگان علاوه بر آنکه صدا و تصویر استاد را از طریق اینترنت به صورت آنلاین دریافت می نمایند، به صورت همزمان پاورپوینت مباحث را در صفحه ی نمایش می...
-
اقسام تبلیغات
دوشنبه 3 آبان 1395 12:34
چون تبلیغ کنندگان بسیار گوناگونی تلاش می کنند تا به انواع بسیار مختلف مخاطبان دسترسی پیدا کنند، به این دلیل تبلیغات امر پیچیده ای است . تبلیغات نام تجاری: قابل مشاهده ترین نوع تبلیغات، تبلیغات ملی مصرف کننده است. نام دیگر آن تبلیغات نام تجاری است.این نوع تبلیغات بر توسعه هویت و تصویر بلند مدت یک نام تجاری متمرکز است....
-
علت عدم موفقیت بازاریابان چیست؟
شنبه 1 آبان 1395 14:20
مشکلاتی که امروزه مدیران بازاریابی را به خود مشغول کرده، عبارت است از آنکه تلاش آنها برای خلق و نگهداری برند فاقد برنامهریزی های لازم بوده، به دلیل عدم شناخت ویژگیهای نام تجاری (brand) و عدم شناخت روش های صحیح مدیریت برند نمیتوانند به صورت اثربخشی، محصول را با برند پیوند بزنند. اغلب مدیران بازاریابی و یا مدیران...
-
تبلیغات زیر آستانه حسی به چه معناست؟
پنجشنبه 29 مهر 1395 15:29
معمولا هنگامی که ما درباره پیام ها فکر می کنیم، نمادهایی را در نظر داریم که آگاهانه دیده یا شنیده شده اند. با وجود این، امکان دارد که نمادها به شیوه ای منتقل شوند که خارج از آستانه درک معمولی قرار گیرند. این نوع از پیام ها، زیر آستانه حسی نامیده می شوند. یک پیام زیر آستانه حسی، پیامی است که به گونه ای فرستاده می شود...
-
وبینار ابزارهای نگارگری در برندسازی
پنجشنبه 29 مهر 1395 11:30
در وبینار ابزارهای نگارگری در برندسازی که در تاریخ 18 آبان برگزار خواهد شد دکتر شهریار شفیعی به چرایی اهمیت نگارگری در برند سازی خواهند پرداخت و بیان خواهند نمود که نگارگری در برندسازی چگونه بر ذهن مخاطب تاثیر می گذارد. منظور از نگار گری در برند سازی نگارگری در ایران غالبا هنر آینه کاری، فرش بافی و منیاتور را به خاطر...
-
برندها می توانند ریسک تصمیم گیری خرید یک محصول را نیز کاهش دهند
چهارشنبه 28 مهر 1395 13:35
برندها در نمایش دادن ویژگی های منحصر به فرد محصول به مصرف کنندگان نقش مهمی دارند. محققان محصولات را بر اساس ویژگی ها و مزایای مرتبط با آن ها به سه دسته ی اصلی تقسیم بندی کرده اند: کالاهای نیازمند جست وجو، کالاهای نیازمند تجربه و کالاهای نیازمند اعتماد. کالاهای نیازمند جست و جو نظیر محصولات سوپر مارکت ها و میوه فروشی...