Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

هویت برند به چه معناست؟

در زندگی روزمره بیشترین تداخلات و چالش ها از تناقض بین نوع گفتار و قصد و نیت از آنهاست . شما فکر می کنید که جمله ای را با هدفی که در ذهن دارید بیان میکنید و همانطور که بهش فکر کردید توقع می رود شنونده نیز درک و فهمش را داشته باشد ولی ممکن است اینطور نشود و طور دیگری برداشت شود . این چالش فقط بین انسانها و روابطشون نیست؛ بلکه سازمان ها نیز با این چالش ها رو برو هستند . 

در مقوله ی برند سازی و تجارت ، هویت برند نشان گر و گویای آن چیزیست که سازمان تلاش می کند آنها را به مخاطبانش برساند  . این عناصر متشکل از محصول و یا خدمت ، کیفیت مطلوب و مزایای است که این سازمان نسبت به سازمان های رقیب دارا می باشد . در این میان اصطلاح دیگری وجود دارد که با هویت برند همراستا ولی مجزا می باشد . تصویر برند (brand image) در واقع چگونگی مقبولیت یک برند از دید عوام جامعه می باشد. یکی از چالش هایی که یک برند در مسیر خود با ان روبرو می باشد این است که هویتش با تصویری که از آن ساخته شده تقریبا یکسان باشد . اگر اینطور نباشد به این معناست که سازمان با تقاضای بازار همسو نیست و در نتیجه فروش و ارائه خدمات در چنین حالتی بسیار سخت و شاید نشدنی باشد .

ارتباط و هویت برهم تاثیر گذارند . نقش هویت در این زمینه بسیار مهم می باشد . همانطور که می دانید ارتباطات برند نشاط گرفته از روبرو شدن متقاضیان با برند می باشد . در این رویارویی بعضی عناصر باید به چشم بخورند تا یک برند در ارتباط اولیه با بازار تقاضا جنبه های گوناگون خود را به نمایش بگزارد . این عناصر که قبلا هم به انها اشاره ای شده بود در چهارچوب هویت برند تعریف می شوند . برای اینکه مهم بودن این نقش را در ارتباط برند متوجه شویم ، هویت برند را مورد بررسی کامل قرار می دهیم تا  با آشنایی فاکتور های به نقش مهم آن در ارتباط برند برسیم . 

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

نقش هویت برند در ارتباطات برند                   


کلمات کلیدی:برند-برندسازی-مشاوره برند-دکتر شهریار شفیعی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.