امروزه، رقابت شدید و تغییرات فناوری، فشار روزافزونی بر سازمانها و شیوههای متنوع آنها در افزایش بهره وری پدید آورده و این درست همان چیزی است که موجب شده در محیط رقابت، شایستگی اهمیت یابد.
ابزار «شایستگی محوری» یا competency core یکی از مجموعه ابزارهایی است که مطابق آخرین بررسی انجام شده به عنوان ابزاری پرکاربرد و با بیشترین رضایت برای سازمان ها معرفی شده است. نگاهی به وضعیت رضایت و میزان استفاده از این ابزار طی سال گذشته نشان می دهد که 80 درصد سازمان های استفاده کننده، از این ابزار رضایت داشته اند.
"بر
اساس واژه نامه TFPL، Core competence مجموعه ای از مهارتهاِ، تجربیات و
خصوصیات است که افراد یا شرکتها واجد آن هستند و نقش کلیدی در موفقیت آنها
دارد. "
شایستگی محوری به عنوان ابزاری برای ایجاد تمایز درکسبوکار
معرفی می گردد. این ابزار برای اولین بار توسط C.K.Prahalad و Gary Hamel
معرفی شده است.به نظر آنها شایستگی محوری عاملی ویژه برای هر کسب و کار
است که سازمان و کارکنان بر اساس آن فعالیت میکنند.
به عبارت دیگر شایستگی محوری مجموعهای از مهارتهای ویژه است که یک شرکت
یا سازمان را قادر میسازد محصولات یا خدماتی منحصربهفرد به مشتریان ارائه
دهد و با استفاده از هماهنگی تولید، تنوع مهارتها و یکپارچگی
تکنولوژیهای متعدد ضمن ایجاد امکان یادگیری سازمانی،منجر به ایجاد مزیت
رقابتی برای سازمان میشود. این بدان معناست که استفاده از این ابزار به
سازمانها اجازه میدهد تا با سرمایهگذاری بر نقاط قوت خود تمایزی قابل
توجه نسبت به رقبا ایجاد کنند و یکپارچگی در استراتژی سراسر سازمان داشته
باشند.
یک core competence وقتی معنی دار است که :
1.امکان دسترسی به بازارهای جدید را فراهم کند.
2.جوابگوی نیازهای خاص مشتریان باشد.
3.تقلید آن برای رقبا مشکل باشد.
برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.
کلمات کلیدی:برند-برندسازی-آموزش برند-مشاور برند-مشاوره برندسازی
سکوت برند
زمانی است که یک برند در حالت سکون و بدون فعالیت خاصی قرار می¬گیرد تا
عکس¬العمل رقبا را بسنجد و به نقاط دیگر بازار نفوذ کند و مزیت رقابتی را
از آن خود کند. به طور مثال،کوکاکولا و پپسی که در یک مدت زمان کوکاکولا
حالت Silence of Brand به خود می¬گیرد تا به بازار پپسی در قسمت شیکاگو
نفوذ کند و با دادن Off و پورسانت¬های عالی به کارکنان و مشتریان و تبلیغات
گسترده توانست بازار پپسی را از آن خود کند.
برند چهار
اصطلاح دارد. زمانیکه در موقعیت این چهار اصطلاح قرار بگیرد سکوت می¬کند
تا توجه کاربران و رقبا را جلب کند و وقتی همه در جستجوی علت این سکوت
هستند به یکباره وارد بازار می¬شود. این چهار اصطلاح عبارتند از:
1. جوان سازی (re generation)
2. دوباره زنده کردن (re life)
3. پوزیسیون برند را تغییر دادن (re positioning)
4. برند سازی (re branding)
برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.
کلمات کلیدی:برند-برندسازی-مشاور برند-مشاور برندسازی-آموزش برندسازی
هویت برند و ارزش درک شده :
استرای د برند را
به نوعی عدسی تشبیه میکند درک ارزشهای سازمان را آسانتر و صحیحتر میکند.
امروزه فرایند ایجاد ارزش به یکی از مهمتر ین عناو ین تحقیقاتی در
بازاریابی تبدیل شده است. هرچند تعارف متنوعی از ارزش نظیر برایند مزیتها و
هزینه ها و یا ارتباط کیفیت برند و قیمت شده، اما منظور از ارزش در
بازاریابی عموماً ارزش درک شده توسط مشتری است که هر دو جزء اقتصادی و
غیراقتصادی را در بر می گرد . برمبنای این تعریف، به نظر میرسد ارزیابی
ارزش فقط توسط مشتری انجام میشود. ارزش درکشده برند
شدیداً تحت تأثیر هویت برند قرار دارد و هویت مناسب برند تأثیر مثبتی بر
ادراک ارزش برند میگذارد. برندی با هویت قوی نیازهای نمادین مشتریان را
بیشتر از نیازهای کارکردیشان برطرف میسازد. نتایج تحقیقات نشان میدهد برندی
با هویت قویتر، توان بیشتری برای افزاش فرایند ادراک ارزش دارد.
.
براساس تحقیقات، ویژگیهای نظیر شهرت و آوازه برند و جهانی بودن آن )که همگی
به هوِیتش برمیگردد(، رابطه مثبتی با ارزش برند ی داشته و ارزش برند
)خصوصاً ارزش اقتصادی برند( را افزاش میدهد.
2-هویت برند و رضا یت مشتری :
رضا
یت کلی مشتری عبارت است از فرایند ارزِیابی و قضاوت مشتری از آخرین موقعیت
خرید و تماس وی با تولیدکننده خدمت یا محصول. رضایت مشتریان از برند
را به صورت ارزیابی احساسی عمومی آنها از محصولات و خدمات برند در هر لحظه
از زمان تعریف کرده اند. علاوه بر احساسی بودن رضایتمندی، محققان آن را
فرایندی شناختی نیز میدانند. بنابراین، به طورکلی رضایت مشتری را میتوان
فرایندی قضاوتی، شناختی و احساس مثبت مشتری نسبت برند دانست.
همچنین،
هویت برند نقش به سزاِیی در رضایت مشتریان دارد 1؛ هرقدر هویت برند
متمایزتر و معتبرتر باشد، از نظر مشتریان قویتر و جذابتر خواهد بود. هویت
برند متمایز نقش مهمی در ارضای نیاز بی همتا و منحصربه فرد بودن مشتر یان
ایفا میکند. انسانها به متفاوت بودن گرایش دارند و هرچه هو یت برند
متمایزتر باشد، حمایتهای احساسی، نگرشی و عملی بیشتری از جانب مشتریان
دریافت خواهد کرد. یک برند با پرستیژ و معتبر، برندی است که نه تنها کیفیت
مناسبی دارد، بلکه مهمتر از آن، برای مصارف خودنمایانه نیز استفاده میشود.
هرقدر برند با پرستیژتر و شناخته شده تر باشد، احساس خودنما ی و رضایت
بیشتری در مشتریان ایجاد میشود. از نرو، هرچه برند هویت متمایزتر و با پرست
یژتری داشته باشد، رضایت مشتریان از برند بیشتر است.
برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.
کلمات کلیدی:برند-برندسازی-آموزش برند-مشاوره برند-مشاوره برندسازی
واژۀ «پاتوق» واژهای است که بیشتر در زبان عامیانه استفاده می شود. در
لغت نامۀ دهخدا آورده شده که کلمۀ پاتوق از زبان ترکی گرفته شده است. یعنی
تقریباً از ریشۀ باداخ یا باداق گرفته شده به معنای محل تجمع. به طور کلی
معنایی که برای واژۀ پاتوق در بین مردم تعریف میشود چنین است: جایی که کسی
معمولاً ساعتهای بیکاری خود را در آن میگذراند.
اما آنچه برای واژۀ «پاتوق» در فرهنگ های لغت بیان شده: [patoq]
ــ جایی که کسی معمولاً ساعتهای بیکاری خود را در آن میگذراند.
ــ [قدیمی] جایی که پرچم را نصب کنند و گروهی دور آن جمع شوند؛ پای عَلَم.
ــ در گویش و لهجۀ دزفولی / [پاتُوق] پاتق، محل استقرار موقت
ــ پاتوغ، کانون، لنگر، مجمع، محفل، مرکز، میعادگاه، وعدهگاه
ــ پاتوق به انگیسی / den, haunt, nest, port of call, rendezvous, tryst
ــ پاتوق به عربی / محطة، مزار، ملتقی و به سردسته و کسی که پاتوق را اداره میکند، «پاتوق دار» میگویند.
پاتوق به جای دنج و راحتی میگویند که فردی با دوستان صمیمیاش اوقات میگذراند.
معنای لفظی: (اسم)
1 - پای علم جایی که رایت و درفش را نصب کنند.
2 - محل گرد آمدن.
3 - محل اجتماع لوطیان در بعضی شهرهای ایران.
برای خواندن اامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.
کلمات کلیدی:برند-برندسازی-آموزش برند-آموزش برندسازی-مشاوره برند
گیم فیکیشن یعنی انجام کارها با بازی، اما کارهایی که جنبه بازی ندارند. در این روش مخاطب را با محرکهای طبیعی به جنب و جوش وا میدارند. در حال حاضر یکی از روشهایی که برای آموزش و فراگیری دنیای الکترونیک استفاده میشود، گیم فیکیشن میباشد.
خوب است بدانید این روش آموزشی که بسیار فراگیر هم شده است از روشهای پربازده میباشد و ضمنا کاملا تعریف علمی دارد. چنانچه از این روش آموزشی استفاده نمایند میتوانید مطالب را به شیوۀ هیجانانگیز و کاربردی برای آموزش ارائه نمایند.
الفبای گیم فیکیشن :
همانطور که میدانید در کارهایی که تحرک بدنی وجود دارد مثل ورزش هورمونی
به نام اندورفین ترشح میگردد. همین فرآیند در روش آموزشی گیم فیکیشن در
هنگام یادگیری با استفاده از بازی میافتد، ترشح این هورمون در بدن موجب
لذت و شادی خواهد شد و باعث میشود تا میزان بیشتری از مطالب را یادگیرنده
فرا گیرد. همچنین این هورمون به محض اینکه در بدن ترشح میشود باعث ایجاد
حس آرامش نیز می شود، بنابراین وقتی اشخاص با استفاده از روش گیم فیکیشن
شروع به یادگیری الکترونیکی میکنند حس هیجان و شادی و نشاط را تجربه
خواهند کرد و مواردی که یاد گرفتهاند در ذهنشان ماندگارتر خواهد بود.
مزیتهای یادگیری الکترونیکی با روش آموزشی گیم فیکیشن :
۱- ایجاد انگیزه در یادگیری، یادگیرنده با استفاده از روش آموزشی گیم
فیکیشن با سطح محتوای آموزشی ارتباط برقرار میکند، این روش به یادگیرنده
حس انگیزه و نشاط میدهد زیرا یادگیرنده بخاطر تحرک و جنب و جوش در حین
فرآیند یادگیری حس خوبی را تجربه میکند، بنابراین یادگیری بهتر و موفقتری
را خواهد داشت. در واقع دانشی که از طریق گیم فیکیشن به افراد انتقال
مییابد به دلیل خاطرات خوبی که به همراه دارد اثربخشتر و ماندگارتر خواهد
بود.
برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.
کلمات کلیدی:برند-برندسازی-بازاریابی-مدیریت برند-مشاوره برند-مشاور برندسازی