Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

نقش گیمیفیکیشن در مدیریت

گیم فیکیشن یعنی انجام کارها با بازی، اما کارهایی که جنبه بازی ندارند. در این روش مخاطب را با محرک‌های طبیعی به جنب ‌و ‌جوش وا می‌دارند. در حال حاضر یکی از روش‌هایی که برای آموزش و فراگیری دنیای الکترونیک استفاده می‌شود، گیم فیکیشن می‌باشد.

خوب است بدانید این روش آموزشی که بسیار فراگیر هم شده ‌است از روش‌های پر‌بازده می‌باشد و ضمنا کاملا تعریف علمی دارد. چنانچه از این روش آموزشی استفاده نمایند می‌‌توانید مطالب را به شیوۀ هیجان‌انگیز و کاربردی برای آموزش ارائه نمایند.

الفبای گیم فیکیشن :
همانطور که می‌دانید در کارهایی که تحرک بدنی وجود دارد مثل ورزش هورمونی به نام اندورفین ترشح می‌گردد. همین فرآیند در روش آموزشی گیم فیکیشن در هنگام یادگیری با استفاده از بازی می‌افتد، ترشح این هورمون در بدن موجب لذت و شادی خواهد ‌شد و باعث می‌شود تا میزان بیشتری از مطالب را یادگیرنده فرا گیرد. همچنین این هورمون به محض اینکه در بدن ترشح می‌شود باعث ایجاد حس آرامش نیز می شود، بنابراین وقتی اشخاص با استفاده از روش گیم فیکیشن شروع به یادگیری الکترونیکی می‌کنند حس هیجان و شادی و نشاط را تجربه خواهند‌ کرد و مواردی که یاد گرفته‌اند در ذهنشان ماندگارتر خواهد ‌بود.
مزیت‌های یادگیری الکترونیکی با روش آموزشی گیم فیکیشن :
۱- ایجاد انگیزه در یادگیری، یادگیرنده با استفاده از روش آموزشی گیم فیکیشن با سطح محتوای آموزشی ارتباط برقرار می‌کند، این روش به یادگیرنده حس انگیزه و نشاط می‌دهد زیرا یادگیرنده بخاطر تحرک و جنب ‌و‌ جوش در حین فرآیند یادگیری حس خوبی را تجربه می‌کند، بنابراین یادگیری بهتر و موفق‌تری را خواهد داشت. در واقع دانشی که از طریق گیم فیکیشن به افراد انتقال می‌یابد به دلیل خاطرات خوبی که به همراه دارد اثربخش‌تر و ماندگارتر خواهد ‌بود.

برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

گیمیفیکیشن در مدیریت

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-بازاریابی-مدیریت برند-مشاوره برند-مشاور برندسازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.