Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

Brandtech

این وبلاگ در راستای با لا بردن دانش دوستان در زمینه برند و برند سازی فعالیت می نماید..

چرا حواس پنجگانه در برندسازی مهم است؟

برند و برندسازی از جمله علوم بین رشته‌ای هستند که دانشمندان مختلف، هر یک با توجه به زمینه‌ی علمی خود، زیرمجموعه‌ای از این دانش را مورد توجه قرار داده‌اند. در دنیای امروز بازاریابی و تبلیغات، برندسازی بیش از هر زمانی در گذشته مورد توجه قرار گرفته‌است. اگر بتوانیم از یک نام تجاری یک برند خلق کنیم، سود و فروش ما در آینده تضمین شده است.
این واقعیت باعث شده‌است تا بسیاری از مدیران بازاریابی، برندسازی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و به آموختن روش‌های ایجاد برند رو بیاورند.
در دنیای کنونی کمپین‌های تبلیغاتی زیادی برای معرفی یک کالا و خدمات وجود دارند و مشتریان در این هیاهو سردرگم شده اند. در چنین وضعیتی آن کمپینی قادر است راه خود را به سوی مشتریانش باز کند که بتواند جای خود را در ذهن و روح آنها باز کند.
اوج توجه یک مشتری به یک برند زمانی است که به آن وفادار شود. او زمانی به یک برند وفاداری پیدا خواهد کرد که آن را با گوشت و پوست و روح خود حس کرده و به آن علاقمند شود.
هر روز ممکن است به‌شدت تحت فشار حجم ارتباطات از جمله پیام‌های تبلیغاتی قرار بگیریم، اما این فشار بیشتر بر دو مسیر متمرکز است: چشم و گوش، یعنی حس‌های بینایی و شنوایی. ما به این روش دو بعدی خو کرده‌ایم و دیگر درباره‌اش فکر هم نمی‌کنیم.
تناقض کار در همین جا است. ما به‌عنوان انسان، زمانی در اوج فعالیت قرار داریم که همزمان در هر پنج مسیر فعالیت می‌کنیم (پنج حواس ما)، اما تعداد کمی از آگهی‌های تبلیغاتی زحمت به کارگیری سایر حواس انسان غیر از بینایی و شنوایی برای انتقال پیام را به خود می‌دهند.
آیا می‌توانیم یک هم‌افزایی مثبت میان تک‌تک حواس‌مان پیدا کنیم؟ آیا غذاهایی با بوی خوب، طعم بهتری هم دارند؟ آیا گوشی با وزن سنگین‌تر به معنای ابزاری با کیفیت بالا‌تر است؟ اگر عطر در ظرفی زیبا قرار گرفته باشد، بوی بهتری هم دارد؟ اگر برند علاوه بر جنبه‌های تصویری و صوتی از حواس بویایی، لامسه و چشایی هم استفاده کند، آیا ارزش بیشتری نخواهد داشت؟

برای خواندن ادمه مطلب روی لینک زیر کلیک نمایید.

حواس پنجگانه در برندسازی                      

کلمات کلیدی:برند-برندسازی-مشاور برند-مشاوره برند-هویت برند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.