معماری برند ساختاری است که رابطهی میان یک برند و محصولات آن را شکل میدهد. معماری برند به اشکال متفاوت ایجاد میشود مانند: عنصر اصلی، سود، منفعت، کارکرد، سطح اثرگذاری، و اندازه اتخاذ یک استراتژی مشخص در حوزهی معماری برند باعث ارتقای فرایند بستهبندی و بازاریابی و نیز توسعهی محصولات جدید میگردد .
ممکن است از خود بپرسید منظور از معماری برند چیست . این اصطلاح معنا و کاربردهای متفاوتی دارد اما در مورد مقصود و هدف اصلی این مفهوم تا حد زیادی اتفاقنظر وجود دارد.
در واقع به روشی که یک شرکت برند های خود را نام گذاری می کند ونوع ارتباطی که بین آنها برقرار می کند،معماری برند گفته می شود. معماری، اجزای اصلی و بسیار مهمی برای برقراری ارتباطات استراتژیک با مصرف کنندگان است .
برای خواندن ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.
منبع:برند تک